خبرنامه ایمیل

 

# نویسنده : بهروز مهندس زاده

# منبع : http://webrgb.net

-------------------------------------

خبرنامه و ارسال ایمیل به اعضا خبرنامه یک سایت را باید یکی از هوشمندانه ترین روشهای وفادار کردن بازدید کننده و افزایش بازدید سایت در دراز مدت دانست. در این پست ۴ مزیت اصلی ارسال خبرنامه و عضوگیری برای خبرنامه را بررسی میکنیم تا این مورد هم که از مباحث جدید وب فارسی به شمار می رود و البته مثل هر مبحث دیگری به شکل خیلی ناشیانه استفاده میشود، روشن گردد.

 

1. وفادار کردن بازدیدکننده

همانطور که پیش تر اشاره کردم، خبرنامه یکی از بهترین و هوشمندانه ترین روشهای وفادارسازی بازدید کننده به سایت است. در این روش، با ارسال خبرنامه به اعضاء، خواهیم توانست نام سایت و برند خود را برای وی تکرار کنیم و این تکرار، اولین گام در وفادار کردن بازدیدکننده به شمار می رود. البته ارسال خبرنامه حسن بزرگ دیگری نیز در این راستا دارد که وجود لینک و اطلاعات سایت در ایمیل ارسال شده است. با این روش میتوان انتظار بازگشت فرد به سایت را بیشتر از شرایط عادی داشت… .

 

2. اطلاع رسانی ارزان

خبرنامه که عمدتاً از طریق ایمیل ارسال شده و در واقع در فضای مجازی، خبرنامه یکی از روشهای برقراری ارتباط با ایمیل محسوب می شود، از ارزان ترین روشهای تبلیغات و بازاریابی است. تصور کنید ۴۰۰۰ نفر در خبرنامه شما عضو هستند. هزینه ارسال خبرنامه ایمیلی به این اعضا، شاید در حدود ۳۵ دلار (با سرویسهای خارجی) و ۴۰ هزار تومان (با سرویسهای داخلی که البته خیلی باید در مورد اینها دقیق بود) باشد که مثلاً اگر قرار باشد همین خبرنامه به صورت یک مجله به آدرس افراد پست شود، هزینه سر به فلک خواهد کشید!

از آنجایی که خبرنامه حاوی آخرین اطلاعات و اخبار پیرامون بیزینس است، لذا ارسال آن یک نوع باید است و اینکه ارسال آن هزینه ای منطقی داشت باشد، یک باید دیگر!

البته در کنار ارزان بودن باید به نا محدود بودن هم اشاره کرد؛ شاید خبرنامه با sms ارزان تر باشد اما محدودیت ارسال اطلاعات به فرد بوسیله sms بر هیچکس پوشیده نیست… .

 

3. بازاریابی ویروسی

ارسال خبرنامه های ایمیلی یکی از روشهای بسیار قدرتمند برای بازاریابی ویروسی محسوب میشود. بازاریابی ویروسی به روشهایی گفته می شود که خود بخود درست مثل یک ویروس، منتشر می شوند و از فردی به فرد دیگر انتقال می یابند. تصور کنید خبرنامه ایمیلی ارسال شده شما به قدری جذاب و حاوی اطلاعات ارزشمند و مفید است که توسط دریافت کننده به دوستانش ارسال می گردد. در واقع با این روش، نه تنها با خود عضو خبرنامه تان ارتباط برقرار کرده اید بلکه توانسته اید با دوستان وی نیز آشنا شوید. این یعنی یافتن بازارها و پراسپکتهای جدید با کمترین هزینه و در سریع ترین زمان ممکن.

ارسال خبرنامه می تواند در استراتژی بازاریابی ویروسی شما، نقش طلا را بازی نماید؛ لذا بر افزایش کیفیت خبرنامه های ارسالی خود بیافزایید.

 

4. سرعت عمل

ارسال خبرنامه های ایمیلی معمولاً یا اصلاً زمانی نمیگیرد و یا حداکثر یک ساعت از وقت شما را خواهد گرفت. همچنین در کمترین زمان ممکن، شاهد رسیدن خبرنامه ی خود به اعضاء خواهید بود!

خبرنامه ها اغلب شامل آخرین مقالات یک سایت + اخبار جدید + آفر موجود احتمالی + اطلاعات تماس معتبر است. بخش آخرین مقالات، اخبار جدید و اطلاعات تماس عموماً به صورت اتوماتیک در خبرنامه ها قرار میگیرند و تنها کاری که شاید نیاز به انجام آن باشد، درج اطلاعات پیرامون آفر موجود احتمالی است. در واقع در بسیاری موارد شما نیاز به انجام هیچ کار خاصی برای ارسال خبرنامه نخواهید داشت و خبرنامه ها اتوماتیک ارسال می شوند! البته به شرط انتخاب سرویس مناسب و نه استفاده از اسپمرها و سایتهای فارسی زبانی که جز ادعا، در ایمیل مارکتینگ و ارسال خبرنامه هیچی نیستند!

 

(( در تمام این صحبتها، منظور از خبرنامه ایمیلی، افرادی بود که به میل خودشان در لیست ایمیل شما ثبت نام نموده و رضایت خود نسبت به دریافت ایمیلهای شما را اعلام داشته اند… . ))