سایت پونیشا از استارتاپ های بسیار موفق اینترنتی بوده که به خوبی توانسته در میان کاربران اینترنت به عنوان اولین گزینه در حیطه خود شناخته شود. ( جهت آشنایی بیشتر با این سایت و مطالعه متن مصاحبه با صاحبان آن، اینجا را کلیک نمایید )
سایت پونیشا از دو مدیر جوان، خلاق و ماهر بهره می برد که توانسته اند به خوبی تکنیک های موفقیت یک کسب و کار اینترنتی را در این سایت پیاده نمایند.


می توان یکی از دلایل موفقیت پونیشا را رعایت اصول طراحی سایت مناسب کسب و کار دانست. جزییات و آمار ارائه شده در صفحه اصلی سایت از نقاط قوتی است که هر بازدیدکننده ای را به خود جذب می کند.همانطور که در تصاویر قابل مشاهده است کاربران در بدو ورود به سایت، با اطلاعاتی مواجه می شوند که :


1-ماهیت سایت را در یک نگاه اجمالی متوجه می شود.

 

استفاده از تصاویر مختصر و جذاب گرافیکی همچون قسمت شماره 1  در تصویر  (صفحه فردو و یا اولین قسمتی از سایت که بازدیدکنندگان با آن مواجه می شوند )،  درک ساده، سریع و واضحی را از عملکرد سایت به کاربران تازه وارد القا می کند.بدیهیست آشنایی بازدیدکنندگان با طرز فعالیت سایت و نوع خدمات رسانی آن، تاثیر به سزایی در ادامه حضور بازدیدکننده در سایت، جذب کاربر و درآمدزایی خواهد داشت.


2-ترغیب بازدیدکنندگان با اعداد


همواره اعداد و آمارها می تواند تاثیر زیادی در ایجاد میل و شوق مخاطب داشته باشد؛ زیرا مخاطبان به راحتی آن را درک کرده و در خاطر می سپارند. با یک نگاه به باکس 2 و مشاهده تعداد پروژه ها و درآمدها، به عنوان یک کارفرما یا پیمانکار دلیل کافی و قانع کننده ای برای فعالیت در این سایت به دست خواهیم آورد.هرچه گردش اطلاعات در سایت شفاف تر باشد برقراری ارتباط با بازدیدکنندگان و جذب کاربر آسانتر خواهد بود و کسب اعتماد عموم، بیشتر.


3-معرفی 


توضیحی کوتاه و کاملا گویا در کنار موارد بالا در صفحه فرود، بهترین تکنیک در جذب کاربر می باشد.

سایت پونیشا

 


4-به کارگیری تکنیک Call 2 action


پس از شفاف سازی از ماهیت سایت و ارائه دلایل قانع کننده برای فعالیت در سایت، وقت آن است که بازدیدکنندگان را - که حالا کاربران باقوه هستند - به کاربرانی بالفعل تبدیل نمود.استفاده از این تکنیک همواره توصیه شده و می شود.
در Call 2 action شما بازدیدکنندگان را به انجام عملی فرامی خوانید.این عمل می تواند ثبت نام در سایت باشد یا خرید یا اشتراک خبرنامه.مهم آن است که هیچ بازدیدکننده ای را از دست ندهید.

 

5-اعتبار بخشیدن به خود


پونیشا در کنار گزینه " ایجاد پروژه جدید "، تعدادی از پروژه های موفق خود را لیست کرده تا در آخرین لحظه هم بازدیدکننده ها را به سمت خود بکشاند.هرچه این آمارها و نتایج سایت علنی تر باشد نتیجه بهتر خواهد بود.

سایت پونیشا


6- اثبات فعال بودن سایت


در این قسمت پونیشا آخرین پروژه های در دست اجرای خود را نمایش می دهد.بدین ترتیب علاوه بر گواهی فعال بودن سایت، با سبک کار سایت نیز آشنایی کاملی صورت می گیرد.(برخی سایتهای مشابه پونیشا در صفحه اول خود فقط فرم عضویت قرار داده اند و بازدیدکنندگان را با ابهام مواجه می کنند و به راحتی سبب شکست سایت خود می شوند. )

سایت پونیشا


7-طبقه بندی موضوعی


و باز آمارهایی که سبب می شود هر پیمانکاری به راحتی به سراغ تخصص خود رفته و به گشت و گذار در پروژه ها مشغول شود.

 

سایت پونیشا