◄این مطلب از سایت جدید ما با آدرس http://aratis.ir/ کپی شده است.از این به بعد برای مطالعه مطالب جدید، به این سایت مراجعه کنید

 

خدمات و محصولات کسب و کارها باید بتوانند نیاز یا مشکلی از مردم را رفع نمایند.در واقع کسب و کارهای موفق با شناسایی نیازهای مشتریان خود، محصولی متناسب با خواست آنها به بازار ارائه می کنند.

یکی از راه های شناسایی نیاز مردم جامعه شناسایی مشکلات خود و اطرافیان است.مشکلاتی که شما گرفتار آن هستید می تواند به ایده کسب و کار شما تبدیل گردد.

به عنوان مثال، همواره مجتمع های مسکونی بزرگ و آپارتمانها که ماهانه باید مبلغ شارژ خود را پرداخت کنند برای حساب و کتابها با مدیریت ساختمان و پرداخت به موقع مبلغ شارژ مشکلات و بحثهایی ایجاد می شود.

این یک مشکلیست که می تواند با نیازسنجی دقیق،با استفاده از اتوماسیون تحت وب برای محاسبه سهم شارژ ماهانه هر واحد، سیستم پرداخت اینترنتی، اطلاع رسانی برای پرداخت،ثبت سوابق پرداخت و … رفع گردد.

البته این امر به تحلیل و برنامه ریزی دقیقی نیاز داشته و جهت شناسایی این محصول به واحدهای مسکونی نیز مشکلات و سختی های زیادی پیش رو خواهد بود اما به هر حال چنین مشکلی می تواند به یک ایده کسب و کار تبدیل شود.

شما نیز باید به زندگی پیرامون خود نگاه کرده و مشکلات روزمره و روتینی نظیر این امر را یافته و از دل آن، ایده کسب و کار اینترنتی خود را خلق کنید.

 

◄منبع : سایت آراتیس : پرتال آموزش کسب و کارهای اینترنتی دارای انجمن گفت و گو و بخش پرسش و پاسخ(روی لوگوی زیر کلیک کنید )